Comunicat de Vila de Capellades - CUP en relació a la sortida del govern

24/03/2023
Vila de Capellades, Candidatura d'Unitat Popular

A inicis de mes VdC-CUP va ser coneixedora d’una instància que havia entrat un partit polític que fomenta el racisme, la xenofòbia, la misogínia, l’homofòbia i transfòbia, que exigeix restringir els drets polítics del nostre país i justifica, en diverses ocasions, la vulneració dels drets humans així com defensa les dictadures més ferotges. Davant d’aquesta situació, vam comunicar al regidor de Governació, d’ERC, que el nostre grup proposava denegar el permís. Van passar els dies i quan ens vam poder reunir com a equip de govern vam acordar els motius pels quals s’havia d’impedir aquesta paradeta.

No obstant, el dia següent se’ns va comunicar que l’àrea de Governació havia donat el permís anteriorment. Davant d’aquesta constatació el nostre grup va comunicar que ens manteníem en la posició d’impedir la paradeta de VOX, però considerem que la resposta obtinguda per part dels socis de govern es va mostrar molt lluny d'entomar responsabilitats i des del nostre punt de vista, això es va donar per haver infravalorat els fets de forma greu des d’un inici.

Creiem que un partit d'esquerres hagi subestimat una instància com aquesta, tractant-la fins i tot d'irrellevant en alguna ocasió, no té cabuda dins dels nostres principis i valors, i traspassa una clara línia vermella. Donar permís sense qüestionament a que un partit feixista pugui fer la seva propaganda que xoca frontalment amb tot allò que hem defensat al llarg de vuit anys de govern, és una incongruència absoluta. És per aquest motiu que el divendres passat, reunits en assemblea, vam comunicar al grup municipal d’ERC que o es revertia aquella situació com a responsables directes, o la decisió presa en assemblea de tots els militants i simpatitzants de Vila de Capellades-CUP era sortir del govern municipal.

Després d’un cap de setmana dedicat a múltiples gestions respecte aquest fet per part del nostre grup polític, diumenge al vespre ERC ens va comunicar que, finalment, es denegaria el permís i que la Policia Local actuaria en conseqüència. Tot i això, com es va poder comprovar el dimarts passat, el partit feixista VOX va poder fer paradeta al Mercat setmanal de Capellades amb la validesa del permís inicial donat per l’Àrea de Governació d’ERC.

Només va ser per la iniciativa de veïns i veïnes antifeixistes de Capellades que es va poder minimitzar, gràcies a la pressió popular, la difusió del discurs d’odi que aquest partit vol estendre entre la societat. També vam poder constatar com es va posar en risc la seguretat dels veïns i veïnes de Capellades per l’actitud prepotent i agressiva d’alguns assistents a la parada de VOX, algun dels quals portava visiblement armes il·legals.

Entenem que qualsevol equip de govern pot tenir les seves desavinences, i nosaltres també les hem tingut. En algunes ocasions aquestes desavinences ens han generat contradiccions que ens han fet replantejar el nostre paper dins de l’equip de govern, però tanmateix hem fet prevaldre la nostra responsabilitat política i trobat la fórmula de continuar treballant plegades. No obstant, per VdC-CUP és una incoherència flagrant estar combatent el feixisme al carrer i no fer-ho a la institució, i aquesta ha sigut la gota que ha fet vessar el got, veient la clara línia vermella que s’estava traspassant.

És per tots aquests motius que, tenint en compte la decisió presa en assemblea dels militants i simpatitzants de Vila de Capellades-CUP, aquest grup ha decidit deixar l’equip de govern, amb el malestar de les maneres amb què s’ha arribat a aquesta situació, però amb la convicció d’haver treballat pels nostres objectius des de la sinceritat i la transparència.

Capellades, 23 de març de 2023

Capellades Avança