Comunicat als vilatans i vilatanes de Capellades

Vila de Capellades, Candidatura d'Unitat Popular
Comunicat als vilatans i vilatanes de Capellades

COMUNICAT

Després de l’Assemblea General celebrada el passat 10 de juny des de Vila de Capellades – Candidatura d’Unitat Popular fem la següent reflexió:

Agraïm sincerament a tots els vilatans i vilatanes el suport mostrat vers aquest projecte i encoratgem públicament a tothom que vulgui, a sumar-se a treballar per Capellades. Lamentem profundament que el 35% de l’electorat capelladí no estigui representat a l’Ajuntament de Capellades en la propera legislatura. Acceptem per tant, que la política municipal està avui dia encara allunyada d’una bona part de la població fruit, entenem, del distanciament actual dels polítics dirigents i les seves decisions dels problemes reals de la ciutadania.

Fem una profunda reflexió per trobar mecanismes que facin encabir a aquesta part de l’electorat i transformar el seu descontentament en formes de participació i decisió que estiguin al seu abast i al de tota la ciutadania.

Constatem, malauradament com, cada cop més la majoria dels partits tradicionals reformulen constantment la seva ideologia i les seves polítiques per captar més votants, veient  amb més claredat que el que busquen són quotes de poder cada cop més altes i fent, això sí, dels seus pactes i de la seva política un negoci ben rentable.

Treballem i treballarem en aquesta legislatura per augmentar encara més la nostra representació a l’Ajuntament, ja que entenem que creixent el nostre projecte, creixerà una democràcia més justa, participativa i popular.

Creiem necessari explicar avui, abans del ple d’investidura, perquè Vila de Capellades decideix no donar suport a cap de les formacions polítiques que podien formar govern a Capellades.

En primer lloc creiem que les persones que han donat suport al nostre projecte ho han fet perquè governem, és a dir, perquè apliquem una democràcia més participativa i més propera al ciutadà, i pensem que cap de les diferents opcions de coalició ens dóna les suficients garanties per dur endavant el nostre projecte de renovació democràtica i participació ciutadana.

En segon lloc el nostre és un projecte ciutadà i no d’unes classes dirigents, com  a tal respon als interessos de tota la societat i no del partit que governa, ni dels seus votants sinó del conjunt de vilatans i vilatanes del nostre municipi. Hem prioritzat l’interès ciutadà i deixat en segon pla la lluita partidista per conquerir quotes de poder que han engegat la resta de grups polítics de la vila.

En tercer lloc creiem que una democràcia més participativa serà efectiva quan esdevingui una realitat que les diferents opcions polítiques interioritzin, assumeixin, facin seva i no sigui moneda de canvi per formar govern. I constatem que part dels partits polítics no contemplaven, ni contemplen, aquesta premissa com a punt principal del desenvolupament ciutadà. Malgrat tot, nosaltres continuarem treballant per dotar d’eines democràtiques perquè governi el poble.

Per últim creiem que el municipalisme ha de servir per bastir uns municipis més justos, lliures i solidaris i han d’esdevenir el motor de construcció social i nacional dels Països Catalans.

La nostra tasca a l’Ajuntament continuarà encaminada en aquests 4 anys a reactivar la participació ciutadana i l’interès per la política municipal, a fer propostes per millorar la nostra vila i també donar suport a projectes que puguin ser positius per Capellades, els presenti qui els presenti i els recolzi qui els recolzi. No farem oposició per fer-la, però sí que seguirem les pautes que marca el nostre programa i els nostres principis, com la defensa del medi ambient i del territori, la denúncia de l’especulació i l’accés a un habitatge digne, la defensa de la cultura i llengua catalana i un llarg etcètera.

Això no creiem que sigui una posició còmode i de por a governar, ans el contrari, entenem que és una posició valenta i que referma les nostres intencions de treballar de manera constant, diària i amb força per desenvolupar els nostres eixos programàtics.

Creiem fermament  que tant sols construint una vila respectuosa amb el seu entorn, compromesa i conscienciada social i nacionalment, podrem avançar cap a una vila més justa, lliure i solidària.
Una altra manera de governar és possible, depèn de tots i totes aconseguir-ho.

Vila de Capellades – Candidatura d’Unitat Popular.
12 de juny de 2007, Capellades, Països Catalans.

Capellades Avança

18/05/2023